Prošla godina u prodaji automobila bila je bogata i za kupce i za prodavce iako je prodato 4.000 automobila manje nego pre pandemije kovida.
Prosečna cena prodatog vozila je 20.000 evra, a deset odsto otpada na superluksuzna vozila čija cena prelazi i 200.000 evra. Sledeće godine trgovci predviđaju rast od pet do sedam odsto.
Najviše vozila u toku prošle godine prodato je na sajmu automobila u martu. I dalje se najbolje prodaju najluksuzniji automobili, a veoma malo na lizing ili kredit. U poređenju sa Slovenijom i Hrvatskom manje se kupuju automobili, a prodaja elekričnih je u promilima.
Generalni direktor "Tojote Srbija" Robert Lukić navodi da je prošle godine u Srbiji prodato malo manje od 30.000 vozila, što je za četiri hiljade manje nego pre pandemije kovida 19. Kako je dodao, očekuje rast od pet do sedam odsto sledeće godine
Apsolutni rekorder je "Škoda" koja već pet godina najbolji prodavac automobila u Srbiji i zauzima šestinu tržišta.
Zadovoljni smo uspehom koji smo postigli ove godine isporučili smo oko 5.500 vozila kupcima, ističe Aleksandra Đokić iz "Auto Čačka"., uvoznika Škodnih vozila za Srbiju.
Luksuzni automobili su posebna priča. Njih je prodato 3.500 od čega 30 odsto skuplje od 200.000 evra što je više nego u celokupnom regionu.
Naši bogati sugrađani potrošili su oko 100.000 miliona evra na četvorotočkaše. Neki su ipak izabrali ekološki prihvatljive modele, na hibridni ili električni pogon.
"Hibridni automobili po gradu mogu da razviju brzinu i do 120 kilometara, a potom se uključuje motor od 2.000 kubika, tako da je domet neograničen", navodi Milorad Ostojić iz "Mercedes Star importa".
Potpuno električni automobili su prodati u destinama komada. Mnogi su ih kupili kao treći auto za grad, ali samo oni koji imaju mogućnost da ih pune kod kuće.
Punjača je malo i još nije jasno ko plaća struju. Zasad je to država, ali ako se primeni model iz EU vožnja na struju može biti veoma skupa i spora.